SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/11

6 tips om samen met de baas klanten binnen te halen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Kant-en-klare verkooptips, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stelt u zich eens voor!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan-Willem Seip, Vendicum in Deventer

Misschien heeft u het volgende wel eens meegemaakt: onverwacht in een korte tijd vertellen wat u doet en waar u werkt? Dat kan u op iedere willekeurige plek en elk moment overkomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Warmte uitstralen zonder woorden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Uw gezicht communiceert verschillende boodschappen zonder dat daar woorden aan te pas komen. Hoe zendt u de juiste signalen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leuke voorbeelden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weet hoe het werkt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wat moet u weten om een succesvol programma voor promotieartikelen te ontwikkelen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Promotie-artikelen: zinvol of niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In de VS worden jaarlijks voor een slordige 14,9 miljard dollar aan promotieartikelen weggegeven. Maar zet het ook zoden aan de dijk of hoeven we er in Nederland niet op grote schaal aan te beginnen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het ego van de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U kent ze wel, die charmante, alles kunnende en zeer attente managers. Ze hebben voor iedereen een aardig woord, maar is dat ook gemeend?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verwachtingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Invloed per verkoopfase

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Overtuig uw klant, Sales Vraagbaak

Invloed uitoefenen op de relatie met de klant is van groot belang. Het zorgt ervoor dat u uiteindelijk met een order de deur uitwandelt. Maar hoe oefent u invloed uit tijdens de verschillende verkoopfasen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De beginselen van het loven en bieden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Over bijna alles in het leven is te onderhandelen. Iedereen onderhandelt dagelijks met gezinsleden, collegas, meerderen. Onderhandelen met een klant is haast even gewoon. Enkele tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De onderhandelingscyclus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: In 9 fasen onderhandelen, Kluwer

In het onderhandelingsproces zijn negen opeenvolgende fasen te herkennen, die in iedere onderhandeling weer terugkeren. We noemen dit de onderhandelingscyclus.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Effectief luisteren naar de boze klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Saxtby

De eerste 10 tot 20 seconden van een telefonische klacht bepalen of u een klant behoudt of verliest. Gebruik de HEARD-methode om professioneel om te gaan met een klacht.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verlaag de drempel voor een klagende klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Kluwer

Een klacht is een kans! Helemaal waar, maar dat maakt het omgaan met klachten niet eenvoudiger. Een klacht is en blijft een klacht en daar moet u als verkoper goed mee omgaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gespleten persoonlijkheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

De verkopers die ik tegenkom, hebben vaak een gespleten persoonlijkheid. Neem nou de financieel adviseur die vorige week een bezoek aan mij bracht. Aardige vent. Wist alles over beleggingen, pensioenen, hypotheken … een echte vakman. En daarnaast: erg sympathiek. Het lukte hem om een informele sfeer te creëren waarin mijn vrouw en ik ons prettig voelden. Met een goed gevoel namen we daarom die avond afscheid. Hij beloofde ons snel een offerte te sturen voor de producten die ons aanspraken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Regels bij prijsonderhandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Met de klant praten over de prijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ronald Swensson, Banyan in Hengelo

Onderhandelingen tussen de verkoper en dezelfde klant komen in de loop van de tijd dikwijls terug. U moet dan wel on speaking terms zijn en samen door de bocht willen en kunnen. Hoe gaat u te werk?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zeg nee tegen stress

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Sta uw mannetje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

De een spreekt makkelijker in het openbaar dan de ander. Maar een ding is zeker: uw presentatie staat of valt met een goede voorbereiding, zowel inhoudelijk als organisatorisch.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.