SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management november 2007

Veel klanten komen vanzelf naar ons toe

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Er zijn niet meer veel bedrijven waar een ambacht als meubelstoffering tot in de finesses wordt beheerst. Veldhuis & Zoon in het Friese Leeuwarden is er één van. Ouderwets in de manier waarop het ambacht wordt uitgeoefend, maar zoals het bedrijf functioneert voldoet het - in toenemende mate - aan het profiel van een modern netwerkbedrijf, waar managementgoeroes lijvige boeken over volschrijven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarde CRM-systeem stoelt op actualiteit data

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harry van der Lint

De meeste (profit)organisaties maken gebruik van een CRM-systeem. Dit systeem wordt gevuld met informatie over bedrijven en contactpersonen. De gebruikswaarde van deze relatiegegevens is echter sterk afhankelijk van de actualiteit ervan. Anders gezegd: up-to-date houden is een must. Maar hoe zorg je als onderneming dat het consequent actualiseren van relatiegegevens geen last is voor sales en marketing? Laat de mensen de voordelen ervaren en laat de technologie voor u werken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Oud management overwinnen door moreel leiderschap

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

De huidige kenniseconomie vereist een andere managementaanpak en -stijl dan het voorbije industriële tijdperk. Moderne leiders moeten kunnen bogen op morele, integere en authentieke autoriteit binnen een kader van partnership. Dat was in het kort de belangrijkste boodschap van Stephen R. Covey, één van s werelds vooraanstaande business- en managementdenkers, op het Nationaal Salescongres 2007.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

CRM is een onmisbare strategische verkooptool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Sales managers die de relaties met klanten professioneel willen managen, kunnen niet zonder een systeem voor customer relationship management. Toch zijn er nog altijd bedrijven die CRM niet als een strategisch verkoopinstrument zien en er dus amper gebruik van maken. Onbegrijpelijk, omdat CRM veel kostbare verkooptijd kan besparen en bovendien laagdrempelig als online service te gebruiken is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geverrelatiemanagement zet in op cyclisch proces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alexander van der Horst

Drie op de vijf Nederlanders stoort zich aan de wijze waarop goede doelen geld werven. Thuis opgebeld worden blijkt daarbij de grootste ergernis. Ook het aanklampen op straat en gepersonaliseerde goededoelenmailings op naam wekken veelal irritatie. Tegelijkertijd neemt de betrokkenheid en animo van gevers toe.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prioriteiten stellen in de praktijk lastig

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Opportunisme en kortetermijndenken vieren hoogtij in de commercie. Dan verbaast het niet dat bijna alles wat omzet belooft prioriteit heeft; en daarmee eigenlijk niets. Al leg je het wel vast in strategische plannen, in de praktijk blijkt prioriteiten stellen met een heldere focus lastig. Evenals het aanpassen en stroomlijnen van stuurinformatie en werkwijzen en het doelgericht inzetten van de benodigde competenties. De nationale Sales Competence Survey© 2007 legt pijnpunten bloot en wijst tegelijkertijd kansen aan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.