SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/1-2

Hoe gaat u belangst te lijf?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest

Sommige verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan een koud acquisitiegesprek via de telefoon te voeren. De meeste verkopers hebben op de één of andere manier last van belangst. Hoe overwint u uw belangst?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vertrouwen hebben in anderen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Revies

Een verkoper is stukken productiever als er op zijn afdeling vertrouwen heerst. Zowel onderling als naar de manager toe. Toch is het hiermee slecht gesteld. Welke factoren spelen een rol bij het hebben van vertrouwen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De emoties van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Angst en bezorgdheid zijn onprettige emoties en blokkeren de verkoop. Het is dus zaak dat u deze emoties vroeg onderkend en ze vervolgens wegneemt bij de klant. 14 Technieken voor u op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Persoonlijkheidstype van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Het heeft voordelen als u kunt herkennen welk persoonlijkheidtype een klant heeft. Waarom? Omdat u de klant dan beter begrijpt en beter weet wat zijn behoeften zijn. Natuurlijk is een klant niet uitsluitend één type, maar de basiskenmerken van een type zijn wel aanwezig. Doe uw voordeel met deze wetenschap.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips om met stresssituaties om te gaan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De regels van het brainstormen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business Week

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Opvolgtechnieken die werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De kosten van het niet opvolgen van een lead zijn gelijk aan het verliezen van de order. Als een prospect genoeg interesse heeft en belt of schrijft voor informatie, is het ronduit dom om geen contact te leggen met deze persoon.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant als partner

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Het Financieele Dagblad

Waarom zou een bedrijf zelf alles moeten bedenken als het om het ontwikkelen van producten gaat? Maak gebruik van de kennis van uw klanten, zij zijn per slot van rekening de gebruikers van uw producten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer productlijnen verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

Hoe beter u uw bedrijf presenteert bij uw relaties, hoe meer productlijnen u kunt verkopen aan deze relaties. U doorloopt een aantal stappen om uiteindelijk te komen tot meer orders. Doorloop de volgende fasen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Definieer uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.selling.selling.com

Praten over klanten is inherent aan het verkoopvak. Als twee of meer verkopers met elkaar in gesprek zijn, gaat het vrijwel automatisch over de klant en de typering van de klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Dat %$#-bedrijf een award!?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Jan Verkoren Verkoper van het Jaar. Foppen Fotoservice Winkel van het Jaar. U kent die berichten wel, in de vakbladen. Ik glimlach erom. Tot ik de prijswinnaar persoonlijk ken, of er zaken mee doe. En vaak word ik dan zó boos. Zo onterecht als zon prijs vaak is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wanneer moet u op een tegenwerping reageren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tegenwerpingen elimineren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Overtuigend communiceren van Jan L. Wage

Verkopen begint pas bij een tegenwerping. Iedere tegenwerping is een verkoopkans en verkoopkansen zijn in vergelijking met de sport scoringskansen. Net als in een voetbalwedstrijd komen er scoringskansen voor die vaker niet dan wel worden benut.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg - www.TopCursus.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant beïnvloeden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Trends

Het is niet de kunst om gelijk te hebben, maar om gelijk te krijgen. U kunt invloed uitoefenen op het denken en het gedrag van de klant. Maar hoe zorgt u ervoor dat u de klant overtuigt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.