SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/10

Praktijkvoorbeeld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Stefan Vermeer (39) is hypotheekadviseur in Amsterdam. Hij ziet zichzelf als een gedreven professional en wil binnen het bedrijf tot de betere krachten behoren. Hij streeft ernaar elke dag weer op basis van zijn persoonlijke principes te handelen. Hij vertrouwt erop dat het vet dan vanzelf boven komt drijven. Hij formuleerde zijn persoonlijke tien geboden als volgt..

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede relatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Niet alleen uit sociaal oogpunt maar ook zakelijk gezien is het verstandig en prettig om een goede verhouding met de verschillende leveranciers te hebben. Zeker als u vaak met een bepaalde leverancier samenwerkt. Een paar adviezen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer verkopen, maar hoe?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sprout

Uw klant naar de mond praten zorgt er niet voor dat u meer verkoopt. Niet naar de klant luisteren en coûte que coûte vasthouden aan wat u denkt wat goed is voor de klant, ook niet. Wat moet u doen om uw sales wel te laten werken? Zes manieren op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Grote vissen aan de haak slaan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u uit vissen gaat en u vangt een heleboel spierinkjes, dan hebt u een emmer vol. Maar als u gaat vissen en u vangt een walvis, dan hebt u een schip vol. De oplossing als u grotere vissen aan de haak wilt slaan, ligt voor de hand: ga achter de grotere vissen aan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips om werkstress te voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.simplifylife.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zakendoen over de grenzen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De praatjeswaaier

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ratio versus emotie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ratio zet mensen aan tot denken, emotie tot handelen. Om een klant op een positieve manier in actie te laten komen, moet u de emotionele uitdagingen op weg naar de order aangaan. Verlies daarbij niet uit het oog dat negatieve emoties de grootste obstakels zijn op weg naar een aankoop.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een workaholic?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Simplifylife

Ja, geef het maar toe: u werkt vaak meer dan goed voor u is. Hoe u weet of u een workaholic bent of dat het nog door de beugel kan? Als u aan twee of meer van de hieronder genoemde symptomen lijdt, moet u tot de ernstig gevallen worden gerekend worden! De symptomen van een workaholic op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe hoog is uw EQ?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Als verkoper komt u voortdurend in situaties waarin u met andere mensen moet onderhandelen. Met uw baas, met uw collegas, maar zeker met uw klanten. Dat gaat niet altijd even gemakkelijk. Hoe blijft u dan uw emoties de baas?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Houd uw aandacht erbij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.meereffect.nl

Concentratie is goed en nodig. Al uw energie richten op het oplossen van één probleem, het afwerken van één actielijst, het voelt allemaal goed. Wat te doen als u telkens afdwaalt en uw aandacht niet bij uw taak kunt houden?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met boze klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Een klant komt altijd van rechts

De belangrijkste oorzaak dat een boze klant nog bozer wordt, is wanneer hij zich niet gehoord en niet serieus genomen voelt. Enkele handvatten voor het omgaan met boze klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doeltreffend vergaderen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: MIT Sloan Management Review

Vergaderingen, we hebben er allemaal mee te maken. Wie kent niet de stereotype maandagmorgenvergadering? Helaas gaat er schrikbarend veel tijd verloren door niet-productieve vergaderingen. Tips om efficiënt te vergaderen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Belofte maakt écht schuld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Onze autoverkoper van dienst was een Jort Kelder van een veel recenter bouwjaar. Krijtstreep, het zwarte haar strak naar achteren, lang in de nek. Wij kwamen voor een Fiat Multipla, een diepzwart glanzende. Geen nieuwe, maar jong gebruikt. Aanmerkelijk jonger dan onze eigen Multipla van 1999. Die werd de laatste tijd wat duur met kostbare reparaties zoals een nieuwe dynamo, uitlaat, stuurhuis. Autos zijn net kinderen: als ze acht jaar oud zijn, beginnen ze steeds meer kuren te vertonen. Grote verschil: je kinderen ruil je niet in.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uiterlijk vertoon bij het gesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Natuurlijk is de inhoud van het gesprek erg belangrijk. Maar mensen reageren niet alleen op woorden, maar ook - of sterker: juist! - op de non-verbale signalen die u uitzendt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bezoek ontvangen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

De eerste indruk vindt plaats in de eerste twintig seconden dat u iemand ontmoet. Die eerste indruk gaat niet alleen op voor kleding, sieraden en dergelijke, ook uw houding, handdruk, stiptheid en het gebruik van de ledematen beïnvloeden het beeld dat een bezoeker van u heeft/krijgt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De belangrijkste eigenschappen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wat zijn de eigenschappen die klanten het belangrijkst vinden in verkopers

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Samenwerken met de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop, Herman Meijer

Voor een goed gevulde orderportefeuille is samenwerking met de klant onontbeerlijk. Alleen dan kunt u succesvol orders afsluiten. Maar hoe ontstaat een succesvolle samenwerking? Wat moet u daar voor doen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.