SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/11

Omgaan met meerdere beslissers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest

Elke verkoper heeft er mee te maken: u zit met meerdere gesprekspartners aan tafel. Dit soort gesprekken hebben een wat andere dynamiek dan gesprekken met één persoon. Praktische tips voor dergelijke situaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het principe van Pareto

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De Italiaanse filosoof Vilfredo Pareto heeft de 80/20 regel op zijn naam staan. 80 Procent van de resultaten van een persoon komt van 20 procent van zijn inspanningen. Dit geldt ook in de zakelijke wereld: 80 procent van de omzet is afkomstig van 20 procent van de klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zet e-mail in voor goede resultaten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Op verzenden klikken kan u helpen om meer te verkopen. Het kan u ook helpen om mensen te irriteren. Wees daarom voorzichtig voordat u klikt. Zorg dat u zeker weet dat wat u verzendt relevant en kort is en dat u iets goeds aan te bieden heeft.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een positieve indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

Een positieve indruk is vele malen meer waard dan het visitekaartje. De eerste indruk is en blijft nog steeds de belangrijkste startfase van een verkoopgesprek. Waar moet u op letten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Word een geoefende luisteraar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bent u ook zon verkoper die niet kan wachten tot hij zijn verhaal kwijt kan, die meer praat dan luistert? En dat terwijl luisteren de beste manier is om tijd met prospects en klanten door te brengen. Luisteren maximaliseert de verkoop. Twaalf tips om een geoefende luisteraar te worden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met baasjes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U kent het type wel: grote auto, kek vliegtuigje, Rolex horloge, Cubaanse sigaren, veel te mooie secretaresse. Zijn mensen bellen u of u binnen twee uur op audiëntie wilt komen. Hoe gaat u om met mensen die power games spelen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips om met succes te netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.managersonline.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe bereikt u uw doelen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Begin met de volgende drie stappen

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Terug op schema

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen en speculeren op de beurs vertonen veel overeenkomsten. Beide kennen pieken en dalen. Vandaag wint u, morgen verliest u. En de dalen zijn in beide beroepen even vervelend.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spreken in het openbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Mensen toespreken is een kunst die niet iedereen van nature machtig is. Maar ook beginners en minder begenadigde sprekers kunnen met wat oefening en goede rad de meeste valkuilen vermijden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe gaat het met u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U houdt een presentatie voor een belangrijke klant. Komt uw boodschap over? Maakt u progressie richting order? Maakt u indruk of ziet u alleen ongeïnteresseerde gezichten? Zit u op dezelfde golflengte als de klant? Kortom, hoe doet u het?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bondigheid verkoopt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Sommige verkopers lijken het verschil niet te kennen tussen een PowerPoint-presentatie en een rapport en willen te veel informatie kwijt. Houd het volgende in gedachten bij het samenstellen van uw volgende PowerPoint-presentatie:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe overtuigt u anderen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Trends

Het gaat er niet om dat u gelijk hebt, maar dat u gelijk kríjgt! De meeste verkopers gaan ervan uit dat een product geaccepteerd wordt op basis van de kwaliteit ervan. Een illusie. Hoe kunt u invloed op het denken en gedrag van anderen uitoefenen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Identificeer de beslisser

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In de goede oude tijd was het eenvoudig om te bepalen wie de beslissingen nam in het bedrijf. Dat is veranderd, er zijn nu besliscomités, beslisteams en beïnvloeders. Kortom, het is een regelrecht oerwoud.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Eén piepklein verrassinkje dan?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

De Hotelbon is vast uitgevonden door een hele slimme verkoper, maar wat heb ik een hekel aan de Hotelbon. Gratis overnachtingen in een goed hotel beloven ze. Niks gratis. Je betaalt 40 euro voor zon voucher en voorwaarde is dat je het ontbijt en het diner gebruikt in het hotel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De professional

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Pas uw kleding aan het bedrijf aan waar u werkt, maar ook aan uw functie. Naarmate u meer naar buiten treedt, zal men van u verlangen dat u er correct bijloopt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De eerste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

We hebben maar één gelegenheid om een goede eerste indruk te maken!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste zakelijke kleding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Moet u zich echt in nylons en een rok wurmen om een goede indruk te maken? Is het echt nodig om een kostuum te dragen terwijl u dat anders zelden of nooit doet? Of zal uw gesprekspartner het juist appreciëren wanneer u zichzelf bent en draagt wat u elke dag draagt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van toezegging naar handtekening

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Soort zoekt soort

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kent u de uitdrukking: soort zoekt soort? Daar draait het om bij het leggen en uitbouwen van het contact met de klant. Maar wat als u geen klik met de klant hebt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.