SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: software

"In detail begrijpen wat de klant doet"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Begrijpen wat de klant doet, dat is de core business van Angelique de Vries, sector director Manufacturing van SAP. Zij maakt een ongrijpbaar product als software tastbaar voor de klant in de industriële markt. Samen met haar sales team als "meewerkend voorman". De Vries geeft software een gezicht. "Het is een ongrijpbaar begrip voor mensen en bedrijven. Ze kennen Word en Excel, maar hoe maak je tastbaar wat wij voor ze kunnen doen? We moeten ons inleven, duidelijk maken wat het kan opleveren voor de klant. We hebben klanten veel te bieden, maar dat moeten we ze wel kunnen uitleggen."

Download

Predictive analytics

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marcel Holsheimer

Verkopers kunnen zich op allerlei fronten laten ondersteunen door tal van technologische oplossingen. Maar voor één van de meeste essentiële zaken, het tijdig opsporen van verkoopkansen en weglooprisicosbij klanten, zijn zij vooral aangewezen op hun eigen instinct en ervaringen. Met predictive analytics staan sales professionals echter wel sterker bij het voorspellen van individueel klantgedrag.

Download

Online CRM biedt meteen rendement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De verkoop stagneert of daalt, marketingbudgetten worden gereduceerd, investeringsplannen gaan in de ijskast. Geen goed moment om bij de directie aan te dringen op de aanschaf van een CRM-pakket. Tegelijkertijd moeten verkopers snel meer resultaat boeken. Een geautomatiseerd verkoopinformatiesysteem kan daaraan een wezenlijke bijdrage leveren. De oplossing voor het genoemde dilemma ligt in CRM via ASP, ofwel: software huren in plaats van kopen.

Loyaliteit opticiens basis salesmodel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Brillenglazenproducent Essilor zet zijn producten af via een indirect verkoopkanaal. Het bedrijf is actief in een zeer concurrerende markt. Daarin maakt men gebruik van een uitgebreid netwerk van zelfstandige opticiens. Vanuit de gedachte dat Essilor goed presteert als deze sales partners goed verkopen, ontwikkelde het bedrijf een marketing service programma: Alliance. Door ze instrumenten en informatie te bieden om hun verkoop te optimaliseren, versterkt Essilor de loyaliteit van opticiens.

De kracht van business intelligence

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jean Vangramberen

Het gebruik van een business intelligence (BI)-systeem kan zorgen voor een diepgaande en efficiënte analyse. De sales manager vervult door zijn marktkennis een sleutelrol bij de succesvolle inzet van een BI-oplossing.

Download

Begrijpende software beperkt fouten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Het Arnhemse bedrijf Human Inference maakt begrijpende software voor het invoeren van klantgegevens. Sinds kort zit deze software in een scanner van visite kaartjes en een spraakherkenningsysteem voor call centers. Je wint er niet alleen tijd mee, maar het vermindert ook het aantal fouten in het klantenbestand.

Download