SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: crm

Predictive analytics

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marcel Holsheimer

Verkopers kunnen zich op allerlei fronten laten ondersteunen door tal van technologische oplossingen. Maar voor één van de meeste essentiële zaken, het tijdig opsporen van verkoopkansen en weglooprisicosbij klanten, zijn zij vooral aangewezen op hun eigen instinct en ervaringen. Met predictive analytics staan sales professionals echter wel sterker bij het voorspellen van individueel klantgedrag.

Download

Online CRM biedt meteen rendement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De verkoop stagneert of daalt, marketingbudgetten worden gereduceerd, investeringsplannen gaan in de ijskast. Geen goed moment om bij de directie aan te dringen op de aanschaf van een CRM-pakket. Tegelijkertijd moeten verkopers snel meer resultaat boeken. Een geautomatiseerd verkoopinformatiesysteem kan daaraan een wezenlijke bijdrage leveren. De oplossing voor het genoemde dilemma ligt in CRM via ASP, ofwel: software huren in plaats van kopen.

Gedragsverandering sleutel tot succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Al jaren weten we dat CRM-projecten in zon 70% van de gevallen mislukken. Misschien hebt u het zelf ervaren of u hebt ervaringen van collegas en kennissen gehoord. Achteraf signaleren dat een systeem voor customer relationship management onvoldoende succes oplevert, kost veel geld. De vraag is: wat te doen om tot de organisaties te behoren die wel succesvol zijn met het toepassen van CRM? Het daadwerkelijke doel van een CRM-project gaat veel verder dan het kopen van een mooi softwarepakket en dit met informatie vullen. De - veelal verborgen - sleutel tot klantgerichter en pro-actiever werken is verandering van het eigen organisatiegedrag.

"Elke thuiswedstrijd een netwerkmoment"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De Alkmaarse voetbalclub AZ verhuist in augustus 2006 naar het nieuwe stadion pal naast de A9. Om dat te kunnen financieren, ging de eredivisieclub op zoek naar de nieuwe sponsors. Inmiddels kent de klantenpiramide van AZ bijna twee keer zo veel klantgroepen. Het aantal extra business seats is nog te overzien, maar daarnaast zijn ook loges, rooms en units van het stadion de verkoop ingegaan. Hoe pak je zon enorme sales van stoelen aan? En hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt in de emotionele wereld van het profvoetbal? Ons kent ons gaat bij AZ prima samen met CRM.

Implementatie van Archie CRM bij Chubb Nederland

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Edward Huizer, business development manager bij beveiligingsspecialist Chubb Nederland, heeft de CRM-implementatie bij Chubb Flame Control nog niet afgerond of het volgende project bij een zusterbedrijf ligt alweer te wachten. Een ervaringsdeskundige aan het woord.

Download

Optimale verkoopstimulans in dealerkanaal met CRM

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marco Simons

Software voor customer relationship management (CRM) kan prima handvatten bieden om directe sales aan klanten te stimuleren. Deze stimulans geldt echter ook voor de verkoop via een indirect kanaal.

Download

CRM-systeem is voor ons bedrijfskritische applicatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Wat tien jaar geleden begon als een adressenbestand op enkele stand alone pcs, is uitgegroeid tot één van de meest cruciale computersystemen binnen ITT Flygt. "Zonder ons CRM-systeem zijn we niets. Zodra het netwerk er even uit ligt, loopt iedereen dolend door de hal", aldus marketing- en sales manager Coby Dongelmans.

Download

Betere sales door juiste data-integratie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Arjen Hof

Vrijwel elk bedrijf beschikt over een veelheid van informatiesystemen en -bronnen. Echter vaak is de informatie verspreid over verschillende systemen en locaties. Met behulp van dynamic information warehouse kan een organisatie haar data integreren.

Download

CRM als attitude

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marc Brauwers & Jan Kneuter

CRM is een bewustwordingsproces dat klantgericht ondernemen centraal stelt. Hiervoor is een aantal organisatieveranderingen noodzakelijk.

Download

Salesketen zo sterk als de zwakste schakel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pieter-Jan Doets

CRM is te lang intern gericht geweest. Het systeem werd rond de verkoper gebouwd, terwijl de klant het uitgangspunt had moeten zijn. Tijd voor verandering dus. Het CRM-systeem moet worden gekoppeld aan internet en andere interne systemen en organisatiebreed beschikbaar worden gesteld.

Download

Echte verandering met actief CRM

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Heller

Hebben bedrijven de juiste organisatie om magere tijden goed door te komen? In het kader van verandermanagement is er ook veel aandacht voor salesafdelingen. Veranderingen in samenstelling en werkprocessen hebben een grote impact op verkoopteams. Het strategische werkveld van CRM.

Download

Meer omzet door slimme technologie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pascal Podvin

Betere service, hogere klantloyaliteit en meer omzet. Dat klinkt de retailsector als muziek in de oren, want dat wil iedereen die een nering drijft. Het hoeft geen toekomstmuziek of science fiction te blijven. De beschikbare technologie is al slim genoeg, je hoeft er alleen maar slim gebruik van te maken.

Download

Spin in CRM-web

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

In 2000 gaven zeven systeemleveranciers in Sales Management hun visie en toekomstplannen op het gebied van CRM. Ruim drie jaar later evalueren dezelfde bedrijven in hoeverre de verwachtingen van destijds zijn uitgekomen. Een ander aspect is de sleutelrol van sales managers in CRM-projecten. En we kijken naar de CRM-strategieën van Microsoft en Bentley Systems.

Download

Meer omzet via web, winkel en mobiel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karel van der Woude

Free Record Shop verdient met multichannel verkoop. Het bedrijf lijkt te bewijzen dat er geld zit in e-commerce, mede door een sterke mix van web- en winkelactiviteiten. Een flexibel technologisch platform maakt het daarbij mogelijk klanten steeds op nieuwe manieren te benaderen.

Download

De wereld rond met CRM

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ariel Luedi

Door de globalisering, de komst van internet en andere moderne communicatiemiddelen ligt de wereld binnen handbereik. Maar door grote culturele verschillen liggen miscommunicatie op de loer, met als gevolg tegenvallende verkoopresultaten. Hoe voorkomt u teleurstellingen?

Download

Van CRM naar communicatiemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Roberto Cicoria

Nieuwe communicatietechnologieën veroveren de saleskanalen, maar ondanks veelbelovende lucratieve cijfers twijfelen sales managers vaak over de implementatie. Bijvoorbeeld in de contactcenterwereld waar alles draait om klantenservice. Een nieuw systeem invoeren gaat immers nooit geruisloos en dat kan klanten kosten.

Download

Nieuwe werkwijzen in sales en marketing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Customer Relationship Management evolueert in hoog tempo. Niet alleen als filosofie maar zeker ook onder de invloed van intelligente software. Het zoeken, evalueren en delen van relevante informatie wordt daarmee in toenemende mate vereenvoudigd. Bovendien zorgt deze nieuwe generatie software voor een verhoogde productiviteit en meer kwaliteit in het werk van commerciële professionals.

Download

CRM waar wereldwijd niemand omheen kan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Sinds de introductie van een webgebaseerde CRM-omgeving klom Insurope Multinational Benefits Association van een derde naar een tweede marktpositie. De netwerkorganisatie van vooraanstaande verzekeraars uit meer dan vijftig landen die multinationale programmas voor collectieve personeelsregelingen verzorgt, coördineert en stuurt hiermee haar wereldwijde verkoopactiviteiten, wisselt gegevens uit met partners en voorziet klanten van waardevolle informatie.

Download

CRM On Demand

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Steeds meer ondernemingen tonen belangstelling voor een CRM-oplossing waarvan de software buiten de bedrijfsmuren is ondergebracht. Maar wat zijn de valkuilen van CRM On Demand? En is het wel handig, voordelig en veilig? Een analyse met stemmen uit de praktijk.

Download

Klantengegevens zijn kostbaar, ook virtuele

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martine Boer en Holger Wandt

Bedrijven en organisaties die gegevens van consumenten en klanten verzamelen, gebruiken deze gegevens om specifiek gedrag te analyseren en te meten. Zo kunnen ze bijvoorbeeld hun verkoopbeleid en -aanpak afstemmen op persoonlijke behoeften. De gegevens moeten wel correct en betrouwbaar zijn en klanten hechten waarde aan beveiliging. Maar hoe staat het daarmee? En hoe zit het met de elektronische opslag van gegevens? Of met virtuele data zoals in Second Life? Over betrouwbare gegevens in het echte leven en in een virtuele wereld.

Download

Logische tips voor beter serviceniveau contact centers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Optimale klantenservice kan dankzij moderne technologie op het gebied van onder meer CRM, WFM en interactieve voice response (IVR). En toch wordt er slechts mondjesmaat gebruikgemaakt van de beschikbare faciliteiten en laat de kwaliteit van de klantenservice nog regelmatig te wensen over. Daarom behoort de vraag hoe contact centers hun serviceniveau kunnen verhogen, tot de hot items in het bedrijfsleven.

Download

CRM is een onmisbare strategische verkooptool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Sales managers die de relaties met klanten professioneel willen managen, kunnen niet zonder een systeem voor customer relationship management. Toch zijn er nog altijd bedrijven die CRM niet als een strategisch verkoopinstrument zien en er dus amper gebruik van maken. Onbegrijpelijk, omdat CRM veel kostbare verkooptijd kan besparen en bovendien laagdrempelig als online service te gebruiken is.

Download

Waarde CRM-systeem stoelt op actualiteit data

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harry van der Lint

De meeste (profit)organisaties maken gebruik van een CRM-systeem. Dit systeem wordt gevuld met informatie over bedrijven en contactpersonen. De gebruikswaarde van deze relatiegegevens is echter sterk afhankelijk van de actualiteit ervan. Anders gezegd: up-to-date houden is een must. Maar hoe zorg je als onderneming dat het consequent actualiseren van relatiegegevens geen last is voor sales en marketing? Laat de mensen de voordelen ervaren en laat de technologie voor u werken.

Download

“Veel meer dan bellen en gebeld worden”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

De aanschaf van een telefooncentrale heeft veel meer voeten in de aarde dan bellen en gebeld worden. Een aanbieder die op geheel eigen wijze probeert klanten op hun gemak te stellen en op zoek te gaan naar een ICT-oplossing op maat, is Sencit. Zij doen dan ook meer dan met een brochure onder de arm langskomen.

Download

Keyser & Mackay koppelt klanten aan leveranciers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Als je als distributeur met een breed productenpakket een net zo brede markt bedient, wil je naar je leveranciers reacties van je klanten kunnen terugkoppelen, één-op-één. Daar zijn de meeste CRMpakketten echter niet op toegespitst, ontdekten ze bij Keyser & Mackay, distributeur van chemicaliën. Eén CRM-aanbieder kon wel voor een oplossing zorgen.

Download

“Wijk af van de regels en creëer meer waarde”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans & Bernhard Rittger

“Waardeer uw bestaande klanten en maximaliseer hun customer lifetime equity. Ofwel, ga niet alleen uit van omzet en winst op korte termijn, maar houd altijd ook het toekomstige verkooppotentieel en mogelijke extra kansen in het achterhoofd.” Kortom, denk strategisch. Een duidelijke boodschap van een grote naam uit Amerika. One-to-one marketinggoeroe Martha Rogers was onlangs in Nederland om haar visie op relatiebeheer in crisistijden te presenteren.

Download

Wel of geen chief customer officer?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Yorick Letterie

Kun je customer management, of delen daarvan, uitbesteden? Is het wenselijk of misschien zelfs dringend nodig? Ligt de trage ontwikkeling richting volwassenheid van customer management aan de leveranciers van onder meer callcenterdiensten, of juist aan de uitbestedende organisaties? En moet customer management een centrale verantwoordelijkheid zijn van een volwaardig bestuurslid? Veel stof tot discussie; wie het weet, mag het zeggen.

Download

Forse omzetgroei door gestructureerd werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Altijd en overal actuele klantinformatie bij de hand. Daarom implementeerde de commerciële afdeling van RTV Drenthe het CRM-pakket Archie XRM. Het team kreeg er nog een hele rits aan extra mogelijkheden en functionaliteiten bij. “We hebben meer inzicht in onze klanten, behalen gemiddeld zon 15 tot 20% tijdwinst en delen kennis beter”, zegt commercieel manager Fred Többen. Het resultaat: een forse omzetgroei.

Download