SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: direct marketing

Klant sturen door slimme multichannelbenadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Elsbeth Eilander

Ondernemers communiceren in toenemende mate via verscheidene (verkoop)kanalen met hun klanten. De vraag luidt: wat is de optimale kanalenmix?

Download

Nieuwe Europese regels: spam uit den boze?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nynke Wisman & Anna den Hartog

In de Europese economie zorgt spam voor een aanzienlijke, niet acceptabele kostenpost. Nieuwe wetgeving moet paal en perk stellen aan ongevraagde elektronische commerciële boodschappen.

Download

E-mailreclame gunstig voor winkel en webshop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

E-mailmarketeer Yourzine heeft onderzocht hoe je het meest profijt kunt hebben van een reclamecampagne per e-mail. Opmerkelijk: e-mailmarketing kan de verkoop in de gewone winkel stimuleren.

Download

Meer dan (direct) marketing en spam

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Hans van Kinschot & Hans Bach

Direct, snel en flexibel klantcontact tegen uiterst lage kosten. Welke sales manager heeft het er niet over en streeft er niet naar? Het kan door slimme inzet van e-mail marketing: het rechtstreeks geadresseerd benaderen van prospects in een bepaalde doelgroep.

Download

Klanten verwerven en binden met e-mailings

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Woelinga

Verkopen draait om klanten. Die moet je eerst als prospect lokaliseren, dan probeer je er een klant van te maken en vervolgens stel je alles in het werk om er een vaste (terugkomende) klant van te maken. Niets nieuws. Evenmin nieuw is het inzetten van mailings om die doelen te bereiken. E-mail marketing, het structureel inzetten van e-mail als marketing- en salesinstrument, is aan het oprukken.

Download

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

Download

Geverrelatiemanagement zet in op cyclisch proces

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alexander van der Horst

Drie op de vijf Nederlanders stoort zich aan de wijze waarop goede doelen geld werven. Thuis opgebeld worden blijkt daarbij de grootste ergernis. Ook het aanklampen op straat en gepersonaliseerde goededoelenmailings op naam wekken veelal irritatie. Tegelijkertijd neemt de betrokkenheid en animo van gevers toe.

Download

DM en persoonlijk contact kunnen niet zonder elkaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Direct Marketing is nog steeds een van de belangrijkste inkomstenbronnen in deze branche die jaarlijks 4,3 miljard euro ophaalt. Maar het einde van het brieven sturen is in zicht, voorspellen DM-goeroes. De goede doelen werken aan het bouwen van hun merken, staan aan de vooravond van een omslag naar online en social networks en richten zich meer en meer op het verkopen van een beleving in plaats van alleen een goed gevoel.

Download