SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: accountmanagement

Plan uw activiteiten met het 5x4-plan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

U wilt uw klantbestand uitbreiden? Sommige klanten qua omzet/afzet op een hoger niveau brengen? Het 5x4-plan is een eenvoudig hulpmiddel met behulp waarvan u deze doelstellingen kunt realiseren.

Accountmanagement is klantenmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Schmidt

U kunt geen advertentiepagina van landelijke dagbladen meer openslaan zonder het woord `accountmanager tegen te komen. Blijkbaar een veelgevraagde man of vrouw in het Nederlandse bedrijfsleven. Wanneer u echter kijkt naar de functieomschrijvingen van accountmanagers in deze advertenties, ziet u grote verschillen. Dus: wat is nu eigenlijk accountmanagement en hoe ziet de aanpak van de accountmanager er uit?

Werken met accountplannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een bestaande klant vasthouden en uitbouwen is vele malen goedkoper dan een nieuwe klant winnen. Iedereen weet dat. Waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan die bestaande klanten?

Concrete doelstellingen binnen account management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Schmidt

Een doelstelling formuleren lijkt niet zon probleem. "Aan het eind van het jaar wil ik bereiken dat mijn klanten nog meer tevreden zijn dan op dit moment", staat op papier fantastisch, maar is niet concreet genoeg. Ook de uitwerking is minstens zo belangrijk. Want een concrete doelstelling en uitwerking zorgt voor optimaal resultaat.

CRM is een onmisbare strategische verkooptool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Gloudemans

Sales managers die de relaties met klanten professioneel willen managen, kunnen niet zonder een systeem voor customer relationship management. Toch zijn er nog altijd bedrijven die CRM niet als een strategisch verkoopinstrument zien en er dus amper gebruik van maken. Onbegrijpelijk, omdat CRM veel kostbare verkooptijd kan besparen en bovendien laagdrempelig als online service te gebruiken is.

Download

Waarde CRM-systeem stoelt op actualiteit data

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harry van der Lint

De meeste (profit)organisaties maken gebruik van een CRM-systeem. Dit systeem wordt gevuld met informatie over bedrijven en contactpersonen. De gebruikswaarde van deze relatiegegevens is echter sterk afhankelijk van de actualiteit ervan. Anders gezegd: up-to-date houden is een must. Maar hoe zorg je als onderneming dat het consequent actualiseren van relatiegegevens geen last is voor sales en marketing? Laat de mensen de voordelen ervaren en laat de technologie voor u werken.

Download

De voordeur open, de achterdeur dicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Leonie Bosman-Schouwenaar

De huidige arbeidsmarkt staat sterk onder druk. Ook op het gebied van sales. In vrijwel alle sectoren merken werkgevers hoe moeilijk het is talent te werven dat over de juiste commerciële vaardigheden beschikt. Goede verkopers zijn steeds korter bij eenzelfde baas werkzaam en vaak heel lastig te binden aan een bedrijf. Terwijl zij juist een belangrijk aandeel hebben in het succes van de organisatie. Belangrijke vraag: hoe houd je je sales force gemotiveerd en betrokken?

Download

“Eerlijke relatie basis van omzetontwikkeling”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

De kern van zinvol en effectief key-account management? De klant centraal stellen en je organisatie om hem heen bouwen. Een goede key-account manager werkt daarnaast structureel en planmatig en verliest nooit uit het oog dat het accountplan een levend document is, waarin tussentijdse updates en aanpassingen noodzakelijk en tevens gewenst zijn. Dat is, kort samengevat, de visie van Jan Hoogstra van Philips Nederland, die eerder dit jaar namens de beroepsvereniging SMA werd gekozen tot Key-Account Manager van het Jaar.

Download

Dreigt een tekort aan goede sales managers?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Als onderzoeker van trainingsorganisatie en think tank Center for Creative Leadership (CCL) beschikt dr. Pete Hammett over veelomvattend en diepgaand praktisch inzicht in wat managers beweegt. Hij spreekt ze dagelijks. Bovendien kan hij terugvallen op een bijna onuitputtelijke database, wat velerlei onderzoek mogelijk maakt. Sales Management sprak met hem in Amerika naar aanleiding van de publicatie van zijn nieuwste boek.

Download