SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: telefonische verkoop

De handicap van de telemarketer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob van Zalingen

Veel verkopers vinden het niet plezierig hun eigen belafspraken te maken. Dat laten ze liever over aan de binnendienst. Sommige verkopers moeten echter wel; soms is het ook nuttig zelf die telefoon eens te pakken. Al was het alleen al voor een beter begrip.

Tien hints voor effectief telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Scripta Media

Tien Telepoint Telefoon Tips.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob van Zalingen

Vermijd irritatie aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob van Zalingen

Lang niet elk telefoongesprek is succesvol. Houd er rekening mee dat 90% van de prospects nee zegt tegen uw aanbod. Dat is nu eenmaal een gegeven. Het kost echter niets méér als u uw telefoongesprek zó inricht dat de ander een goed gevoel overhoudt van u en uw bedrijf.

Een goed begin is het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Of uw eerste telefonische contact met een prospect tien seconden dan wel tien minuten duren, hangt in sterke mate af van de eerste woorden die u spreekt.

Kunt u mij doorverbinden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u weet hoe u met receptionistes, secretaresses en voice mail moet omgaan, is de kans groter uw prospect aan de lijn te krijgen. Gebruik onderstaande tips en u bent in het voordeel.

De boze klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Inzez van Eijk

Moet u een klant met een klacht telefonisch te woord staan, pak hem dan zijn woede niet af. Laat merken dat u zijn gevoelens erkent en herkent. Onderstaande tips helpen u hierbij.

Van contact naar contract

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een van de grootste knelpunten in de verkoop is het genereren van voldoende verkoopgesprekken. Een goede verkoper weet de telefoon in te zetten om zo veel mogelijk verkoopmomenten binnen te halen.

Van contact naar contract

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een van de grootste knelpunten in de verkoop is het genereren van voldoende verkoopgesprekken. Een goede verkoper weet de telefoon in te zetten om zo veel mogelijk verkoopmomenten binnen te halen.

Positieve signalen leren onderkennen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Weten in welke richting een gesprek zich ontwikkelt, geeft u een voorsprong bij telefonische verkoop. Leer uzelf verbale signalen te herkennen die aangeven dat de prospect bereid is te kopen en u kunt hier snel en soepel op in springen.

Zeg dat nou niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Soms hebt u het niet in de gaten, maar u kunt er onbedoeld voor zorgen dat u uw klant wegjaagt. In dit artikel vindt u vijf opmerkingen die uw klant echt niet wil horen.

Omgaan met gatekeepers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Omdat voor veel beslissers in het bedrijfsleven geldt dat hun tijd uitermate kostbaar is, beschikken de meeste over een goede gatekeeper: een receptioniste, secretaresse of assistent die bepaalt wie met de beslisser mag spreken. Voor veel verkopers is een gatekeeper een onneembare vesting, maar het kan ook anders. Gebruik de volgende tips.

Bellen zonder kloppen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Verkopers zoeken soms hun heil in belletje trekken, omdat ze een hekel hebben aan de telefoon of er niet mee om kunnen gaan. Hieronder volgen zeven regels om het maken van afspraken met nieuwe klanten te vergemakkelijken.

Voorbereiding van het telefoongesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wat u over de beslisser moet weten voor u de hoorn van de haak neemt:

Omgaan met gatekeepers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

De receptioniste, de secretaresse of een andere gatekeeper is niet half zo moeilijk te omzeilen als wel eens gesteld wordt. Vergeet nooit dat deze mensen afhoudend reageren omdat het bij hun baan hoort om selectief te zijn. Het is hun taak om de beslisser werk uit handen te nemen en te zorgen dat hij geen tijd verspilt.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (1)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

Of het nu gaat om het nabellen van een mailing of om koude acquisitie, de klacht van verkopers is vaak dat deze aanpak veel tijd kost en weinig oplevert. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste doelstellingen van het telefoongesprek. In een volgend artikel bespreken we een succesvolle structuur voor het telefoongesprek en behandelen we de belangrijkste vaardigheden waar je als verkoper over moet beschikken.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (2)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

In het decembernummer is aandacht besteed aan de doelen die gelden voor een telefoongesprek met een prospect. Als vaststaat dat een prospect interessant is voor u, volgt de volgende stap: voldoende belangstelling wekken voor uw product of dienst.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (3)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sander Verheul

In het derde deel van deze serie wordt aandacht besteed aan de behoefteverkenning. De behoefteverkenning is de fase waarin u zoekt naar mogelijke raakvlakken tussen het aanbod en de wensen van de klant. In feite speurt u in deze fase, samen met de klant, naar een reden om te kopen. Vragen stellen dus!

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (4)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

In het voorlaatste deel van deze serie aandacht voor de fase interesse wekken, het moment om je gesprekspartner te overtuigen van het nut van een afspraak. Let wel: iemand overtuigen is wat anders dan het simpelweg voorstellen van een afspraak onder het mom van een kennismaking.

Succesvol telefonisch nieuwe klanten werven (5)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jorrit Spruijt

U hebt een prettig gesprek gehad, u denkt dat de prospect geïnteresseerd is en u doet een afsluitend voorstel. Maar de potentiële klant wijst het voorstel af of geeft aan dat hij er nog even over na moet denken… In dit laatste deel van deze serie aandacht voor de fase doelgericht afsluiten.

Er is geen tweede kans voor een eerste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Judith Tempel

Een groot deel van de contacten tussen bedrijven en klanten loopt via de telefoon. Des te opmerkelijker is het dat telefoonverkeer al jarenlang met stip genoteerd staat in de top 10 van ergernissen. Verkeerd of meerdere keren doorverbonden worden, niet teruggebeld worden, onpersoonlijke en zelfs onvriendelijke behandeling zijn aan de orde van de dag. Omzeil de valkuilen.

Een 10 aan de telefoon!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Ring, ring…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen per telefoon neemt hand over hand toe

Telefonisch verkopen vereist een aantal vaardigheden. Om succes te hebben met verkoop per telefoon, is het belangrijk dat u de volgende factoren in het oog houdt.

Telefonisch contact leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U wilt telefonisch contact met een prospect om de order definitief rond te maken, of u wilt een goede klant laten weten dat er een speciale aanbieding is die voor hem erg interessant is. Maar er is een probleem: het lukt u niet om de persoon in kwestie aan de telefoon te krijgen. Wat kunt u doen?

Met wie spreek ik?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Gebruik top-down selling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Mmm, kan een koopsignaal zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Het komt toch nog voor: de prospect wil telefonisch een order plaatsen, maar de verkoper pikt het signaal niet op. Tips over hoe u telefonische koopsignalen kunt herkennen en de koopintentie kunt toetsen.

Open vragen om de koopintentie te toetsen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Voordat u de hoorn van de haak neemt…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nu ik u toch aan de lijn heb…

Een klant bellen houdt meer in dan verbinding maken. Wilt u dat uw gesprek met de klant het gewenste resultaat heeft, bereid uw telefoontje dan goed voor.

De universele gespreksstructuur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nu ik u toch aan de lijn heb…

Controleer uzelf!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: DOOR Nederland in Zeist

Een goede voorbereiding is het halve werk! Zorg dat u alles onder controle hebt, voor u belt.

Excellent telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Quality Support

Uit onderzoek is gebleken dat de bedrijven die het best telefonisch bereikbaar waren, duidelijke afspraken hadden gemaakt. Hoe gaat dat bij u in het bedrijf? Een checklist.

Telefonische verkoopvaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.salesquest.nl

Klanten zijn druk aan het werk en zitten niet op uw telefoontje te wachten. Bedenk dat de eerste paar seconden van het gesprek bepalend zijn voor het vervolg. Tien tips.

De top 10-irritaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

Bij telefonische verkoop geldt een aantal regels. Dat niet iedere verkoper die hanteert blijkt uit onderstaande irritaties. Hang ze aan de muur zodat u ze kunt vermijden.

Creatief terugbellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Cold calling mét resultaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

De resultaten van cold callings zijn doorgaans dramatisch. Een aantal simpele aanwijzingen zodat u de resultaten van telefonische verkoop kunt opvijzelen.

Geef goed tegenspel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Passeer het antwoordapparaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.salesquest.nl

Met de komst van de moderne techniek is het leven van een verkoper er niet eenvoudiger op geworden. laat u niet afschepen door een antwoordapparaat maar bereik de mensen die ertoe doen.

Verbeter uw voice respons

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Voice respons en voice mail vormen vaak het eerste contact dat u met de prospect hebt. De eerste klap is een daalder waard, dus doe uw voordeel met onderstaande tips.

Aandacht krijgen per telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

U bent na enige moeite aanbeland bij degene die u wilt spreken. Nu is het van belang dat u de interesse van de prospect voor uw product of dienst weet te wekken.

De juiste introductietechniek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Telefonisch omgaan met bezwaren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Een bezwaar vormt een blokkade voor een uiteindelijk succesvolle afsluiting. Het is dus zaak om deze blokkade weg te nemen.

Hardlopen op één been

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Sales Memos

Het niet zien van uw gesprekspartner maakt telefoneren nu juist zo spannend. Het lijkt wel hardlopen op één been. U moet dit gemis compenseren door actief luistergedrag.

Een goede telefonische luisterhouding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Sales Memos

Passeer de gatekeeper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren

Een van de eerste horden op weg naar het daadwerkelijke telefoongesprek met uw contactpersoon is de gatekeeper. Enkele praktische tips om het antwoord geen interesse te voorkomen.

Power-acquisitie per telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Wie professioneel gebruik maakt van het medium telefoon heeft niet alleen toevallig succes. Tien regels en strategieën om de telefoon tot een krachtig hulpmiddel voor het benaderen van prospects te maken.

Helder spreken aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen, Kluwer

Op een telefoonlijn zit altijd ruis, zelfs bij moderne telefoons. Daardoor verliest de gesproken tekst aan helderheid. Ook speelt mee dat u de spreker niet ziet. Zorg er dus voor dat u een heldere, persoonlijke stijl hanteert.

Aanvallend telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Hetty van Hal, DOOR Training & Consulting in Zeist

De telefoon is veel meer dan een handig communicatiemiddel. Het is een machtig aanvalswapen. Maak hier gebruik van.

Tennissen voor verkopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Een klant of prospect reageert telefonisch op een verkoopbrief die u hem onlangs stuurde. Het lijkt er op dat u een verkoopkans heeft zonder er veel moeite voor te hoeven doen.

Het toverwoord omdat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Mensen hebben vaak redenen nodig om iets te doen. Bijvoorbeeld antwoorden geven op uw vragen. Dat bleek klip en klaar uit een bijzonder experiment.

Acquireren kun je leren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan-Willem Seip, Vendicum in Deventer

Acquisitie: voor de één een spannend en succesvol avontuur, voor de ander een ware nachtmerrie. Er bestaat immers de kans dat u wordt afgewezen. Om het risico een blauwtje te lopen te reduceren, een aantal praktische tips.

Goedemiddag, u spreekt met…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonisch acquireren, Sales Vraagbaak

Zeker weten dat uw telefonische verkoopgesprek een concrete afspraak oplevert, weet u nooit. Maar zoals een oud spreekwoord zegt: een goed begin is het halve werk.

Anders dan andere verkopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe kunt u interesse wekken voor uw aanbod als uw prospects overspoeld worden door verkopers die allemaal hetzelfde doen. Aha, daarom heet het dus verkopen.

Een goed gesprek!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Telefonische afhandeling bij een klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen

Bij een telefonisch klachtengesprek is het uitgangspunt natuurlijk het serieus nemen van de klager. Volg de structuur van het OMUN-model.

Momentje alstublieft

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Dat sommige bedrijven in Nederland bedroevend slecht te bereiken zijn is niets nieuws. En als een bedrijf wel goed te bereiken is, gaat er ook nogal eens van alles mis. Waar ergeren bellers zich aan?

Telefonisch verkopen is als een verbale handdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching in Almere

Een van de moeilijkste aspecten van verkopen is wel de telefonische acquisitie. In twee delen belicht Sales Power de kunst van het telefonisch verkopen.

Nadelen van telefonisch communiceren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Telefonisch communiceren heeft nadelen. Neem de volgende punten in uw voorbereiding mee:

Telefonisch afspraken maken: de afspraak is het product!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching in Almere.

In het vorige nummer van Sales Power kon u lezen over wat er allemaal komt kijken bij de voorbereiding voor het voeren van een goed telefoongesprek. Telefonische acquisitie is namelijk een van de moeilijkste aspecten van het vak verkopen. Deel twee belicht hoe u een goed gesprek voert, dat leidt tot het maken van een afspraak..

De telefoon: krachtig hulpmiddel of tiran?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De telefoon is nog altijd de snelste manier om klanten te bereiken. Maar gebruikt u bij cold calling de telefoon op de juiste manier? Doe de quiz.

Uw stem als visitekaartje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De stem is het meest onderschatte element in het verkoopvak. Maar tijdens een telefoongesprek is uw stem het enige waar de klant op af kan gaan.

De klant laten terugbellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U spreekt een boodschap in met de vraag of de prospect terugbelt. Negen van de tien keer hoort u niets meer. Hoe krijgt u voor elkaar dat de klant wel contact opneemt?

Klagende klanten aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De meeste klachten worden via de telefoon geuit. Let bij telefonische klachten op de volgende punten.

Ontspannen telefonisch acquireren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Veel verkopers ontwijken de telefoon bij het verkopen. Maar zonder afspraken geen verkoopgesprekken en zonder verkoopgesprekken geen verkoop. Hoe u ontspannen en succesvol kunt acquireren.

Hoe sluit u af?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

7 tips om een telefonische verkoopkampioen te worden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

9 tips voor succesvolle cold calls

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

8 tips om onverslaanbaar aan de telefoon te zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

7 manieren om telefonisch af te sluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

Het belang van een belscript

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Asselt, Sales Top College

Het belangrijkste van een belscript is het doel, namelijk het maken van een afspraak. Wanneer u een belscript gebruikt, is het van belang om het te kennen en te kunnen. Het is namelijk verboden om te bellen met het belscript voor u.

Telefonisch afspraken maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Niet elk telefoontje eindigt in een order, maar om in de buurt van een order te komen, zult u in de buurt van degene moeten komen die beslist over de order. Deze tien tips helpen u om telefonisch het juiste te zeggen zodat u een afspraak kunt maken voor een verkoopgesprek.

Beter contacten leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Contacten leggen met potentiële klanten is tijdrovend, maar dat betekent niet dat u er geen tijd voor moet inruimen. Houd uzelf voor ogen dat een goed begin het halve werk is.

Hoe gaat u belangst te lijf?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest

Sommige verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan een koud acquisitiegesprek via de telefoon te voeren. De meeste verkopers hebben op de één of andere manier last van belangst. Hoe overwint u uw belangst?

Gooi het bijltje er niet bij neer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Er is geen vaste formule voor het aantal telefoontjes dat per dag of per week moet worden gepleegd om nieuwe klanten te werven. Maar duidelijk is wel dat de kans op succes na het vierde of vijfde telefoontje stijgt.

Het telefonische verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe zorgt u dat u op elk telefonisch verkoopgesprek bent voorbereid? Als u alleen op uw instincten vertrouwt, is de kans groot dat u bedrogen uitkomt. Zelfs de meest ervaren verkoper kan niet zonder een gedegen voorbereiding op basis van betrouwbare informatie.

Vóórdat u belt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ik zal u even doorverbinden…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

U weet ongetwijfeld uit ervaring hoe irritant het is om steeds met de verkeerde personen te worden doorverbonden. Voorkom dat een klant oeverloos aan de lijn moet hangen voor hij met de juiste persoon spreekt.

Telefonische non-verbale communicatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Lange tijd werd gedacht dat een gesprekspartner aan de andere kant van de lijn alleen woorden opvangt. Tegenwoordig weten we beter: non-verbale signalen en stemmingen hebben invloed hebben op de reacties van de gesprekspartner.

Uitblinken aan de telefoon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Telefonische verkoop, zeker als het om cold calls gaat, is niet altijd even gemakkelijk. Toch is er een aantal regels voor. Als u echt wilt uitblinken aan de telefoon, gebruik dan de volgende tips.

“Veel meer dan bellen en gebeld worden”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

De aanschaf van een telefooncentrale heeft veel meer voeten in de aarde dan bellen en gebeld worden. Een aanbieder die op geheel eigen wijze probeert klanten op hun gemak te stellen en op zoek te gaan naar een ICT-oplossing op maat, is Sencit. Zij doen dan ook meer dan met een brochure onder de arm langskomen.

Download