SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: prijsonderhandeling

Negen fouten bij prijsonderhandelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Veel verkopers geven meer korting dan noodzakelijk is, omdat ze zich te sterk richten op het verkrijgen van de order. Weten welke fouten er op dat punt gemaakt kunnen worden, is de eerste aanzet ze te voorkomen.

Relatieaspecten binnen onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Leo Onnekink

In het derde en laatste deel van de serie Prijsonderhandeling schijnt Leo Onnekink zijn licht over de relatieaspecten in het onderhandelingsproces.

Zes tips voor een goede prijsonderhandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De meerwaarde staat centraal, niet de prijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harrie van Heck

Niemand betaalt graag te veel. Maar wat is een juiste prijs? Welke dynamiek gaat er schuil achter het kopen van een product of dienst en de acceptatie van of de onderhandeling over de prijs? Welke invloed heeft ons brein op het verkopen van de juiste prijs? Waar let een klant op als het gaat om toegevoegde waarde? Antwoorden op deze vragen geven managers handvatten om verkopers meer te laten verkopen tegen de beoogde (en begrote) prijs.

Download

Het prijsgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist voor verkopers, onder redactie van Heitsch

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

Download

Win meer en nog makkelijker ook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Richard Buijs

In een markt waar marge regeert en de concurrentie zwaar is, mag de schriftelijke aanbieding gelden als kernonderdeel van een succesvol salestraject. In navolging van Amerika en Groot-Brittannië groeit ook in Nederland en de rest van Europa het besef dat offreren een vak apart is. Dit heet dan proposal management.

Download

Vier drivers voor meer succes in sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Stergiou & Joost Oostveen

Onzichtbare krachten zetten de marges onder druk. De raad van bestuur ziet de verkoopafdeling als garant voor bedrijfsgroei en verwacht alsmaar betere resultaten. Klanten en prospects beschikken over steeds meer kennis, worden veeleisender en willen op elk moment via verschillende kanalen worden bediend. Terwijl de concurrentie steeds weer offertes onder onze eigen bodemprijs uitbrengt. Al deze factoren zetten sales toenemend onder druk. Commercieel succes is meer dan ooit een verplichting.

Download

Van koehandel tot strategische tool

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Laar & Laurens Friso

De verkoper heeft het zwaar. Buiten (in de markt) woeden de prijsgevechten in alle hevigheid. Binnen (in de eigen organisatie) stijgen de groei- en rendementseisen met het kwartaal. De speelruimte wordt dus kleiner en de druk neemt toe. Een casestudie over computerbedrijf Dell laat zien dat prijsbeleid meer kan zijn dan koehandel door de verkoper.

Download