SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: luisteren

Hoor, luister en score!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

Jan Snel dacht dat de veeleisende inkoper het onderste uit de kan wilde en probeerde het met korting. Els Pit begreep dat de inkoper een partij zocht die meedenkt en vooruitdenkt. Ze kwam met een verrassend voorstel en kon in het vervolggesprek oplossingen presenteren. Jammer dan voor Jan. Slecht geluisterd!

10 tips voor goed luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Check uw luistertechnieken via 24 vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Bent u een goed luisteraar? Praat u liever dan u zwijgt? Of houdt u zich nooit bezig met dit onderwerp? Doe de test en trek uw eigen conclusies.

10 tips voor beter luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Master Mind

Tien geboden voor goed luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Als u met een klant in gesprek bent, zult u er alles aan doen om de klant te laten zeggen wat hij te zeggen heeft. Maar hoe zit dat met een klant die te langdradig is? Of juist weinig zegt? En met een collega? Ook dan zijn goed luisteren en zelf minder praten essentieel.

Koopsignalen oppikken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Koopsignalen missen betekent kansen missen, dus leer ze te horen, te interpreteren en er op te reageren.

Beter luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Veel verkopers horen zichzelf graag praten. Soms praten ze zo graag dat ze vergeten te luisteren naar de klant. Ze luisteren alleen naar openingen om zelf weer van wal te steken. Vijf tips om een betere luisteraar te worden.

Actief en passief luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Effectief verkopen vraagt om excellente luistervaardigheid. Daartoe moet het verschil tussen actief en passief luisteren duidelijk zijn.

Wie luistert, leert

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist Kommunikation

Natuurlijk, we weten allemaal dat goed luisteren een kunst en een voorwaarde voor goede communicatie is. De belangrijkste aanbevelingen voor professioneel luisteren nog eens op een rijtje.

Wat is de luistervoorkeur van uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Mensen horen wat ze willen horen. Er zijn verschillende luistervoorkeuren. Bepaal wat de luistervoorkeur van uw klant is, zo kunt u elkaar goed verstaan en wordt de weg naar een goede relatie geplaveid.

8 adviezen om actief te kunnen luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power Poster