SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: marketing

Topcases wijzen de weg in klantenbinding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Elke marketingactie moet direct bijdragen aan sales. Dat is de overtuiging van psychologisch econoom Harold Smits. In zijn ogen wordt er veel marketinggeld verkwist, omdat er geen duidelijke opvolging door verkoop aan is gekoppeld. Daarmee roept de management coach niets nieuws, want nog altijd gaapt er bij veel bedrijven een hinderlijke kloof tussen marketing/communicatie en sales. Terwijl ze elkaar zo hard nodig hebben voor gezamenlijk succes, met echte klantenbinding als sleutel. Volgens Smits geeft een aantal topcases de goede richting aan.

Download

Procesverbetering werkt, juist in sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alexander Loudon

Sales heeft niets te maken met magie. Sales is een bedrijfsproces, net als marketing, productie of finance, en kan dus op dezelfde manier worden aangestuurd. En dan hebben we het meer over wetenschap en kennis dan over kunst. Waar het om gaat, is inzichtelijk maken wat er in het proces gebeurt, wat het oplevert en dit proces continu verbeteren. De centrale vraag luidt: wat voegt waarde toe in het salesproces? En wat niet?

Download

“Hier kan ik wél het verschil gaan maken”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Giga bouwprojecten verzekeren in sjeikdommen of emiraten in het Midden-Oosten. Expat in hart en nieren Alexander Blom bevalt het prima. Vanuit Dubai richt hij zich op tal van omvangrijke projecten in de regio. Soms zit hij met tien of nog meer nationaliteiten tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel. “Weet je daar een deal uit te halen, dan is dat kicken”, zegt hij enthousiast.

Download