Op onze website is al veel geschreven over de meerwaarde die interim sales biedt voor verschillende bedrijven. We horen je denken: mooie woorden, maar hoe werkt dit in de praktijk? En dat snappen wij, want waar het allemaal omdraait, dat zijn resultaten. Daarom nemen wij jullie mee de praktijk in. In deze business case vertellen wij meer over interim sales en onze effectieve werkwijze. Daarnaast lees je ook hoe onze professionals aantoonbaar resultaat hebben geboekt.

Dit keer bespreken wij met jullie een van onze opdrachtgevers, namelijk Effort IT. Al meer dan tien jaar werkt Effort IT met ITSM-software. Deze 100% focus zetten ze in voor verschillende organisaties, waarbij ze procesmatig met bedrijven meedenken. Zo verminderen ze verspilling in ITSM-processen met de oplossingen van Halo. En dat allemaal met het volgende motto: Achieve more with less effort. 

Onze samenwerking met Effort IT begon een jaar geleden en is nog steeds bezig. Ze benaderde ons met de vraag of wij de leadopvolging wilden doen. Dat niet alleen. Ook was het verzoek dat wij ons bezig gingen houden met het inplannen van demo’s en het uitbrengen van offertes, wanneer dat door de klant gevraagd werd. 

Voordat wij een samenwerking aangaan met een bedrijf vinden wij het belangrijk om te weten waarom ze op zoek zijn naar tijdelijke ondersteuning en wat het doel is van de samenwerking. Op deze manier kunnen wij ons gericht gaan focussen, de perfecte match maken en zo het beste uit de samenwerking halen! In het geval van Effort IT hadden ze net een agentschap op zich genomen van een nieuw softwareproduct. Dit product moest de Benelux gaan veroveren. Alles was geregeld, alleen moesten er wat extra “sales handjes” bij voor de goede opvolging en mochten wij die nu net hebben! Ons doel: 150 licenties in het eerste jaar te behalen.

De drie stappen naar succes

150 licenties in het eerste jaar, dat klinkt als een behoorlijke uitdaging. Een uitdaging die wij graag aan wilden gaan! Na de eerste kennismaking en de brainstormsessie waren wij er al snel uit hoe we dit gingen aanpakken. Het was belangrijk dat alle leads op een goede manier vastgelegd moesten worden en dat we ook het verkeer online goed wilden monitoren. Om dit succesvol te doen kozen wij ervoor om in stappen te gaan werken. Op deze manier hielden wij goed overzicht en voorkwamen wij dat er al met de volgende stap werd begonnen, zonder dat de stap daarvoor goed was afgerond. De stappen gingen als volgt:

Stap 1: Wij begonnen met het inrichten van Hubspot. Hubspot is een CRM systeem dat ondersteunt op alle facetten van zowel marketing, sales, customer service en content management. In dit CRM systeem hebben wij de hele sales flow neergezet, van lead tot nieuwe klant. 

Door naar stap 2!

Stap 2: In de tweede stap hebben wij Leadinfo gekoppeld aan de website. Daarnaast hebben wij dit systeem ingericht, zodat iedereen zijn of haar potentiële leads goed kon monitoren en een duidelijk overzicht had. 

Om het overzichtelijk te houden, werkten wij met drie stappen.

Stap 3: In de derde en laatste stap gingen wij de discovery call uitwerken. De discovery call hebben wij al eerder gedaan. Hiermee bepalen wij of de organisatie, de dienst of het product matchen met en een bijdrage kunnen leveren aan het succes van de prospect. Hiermee krijgen wij goed in beeld wat de behoefte is van de klant. Daarnaast is het bedoeld om te filteren waar de specifieke behoefte van de klant ligt. Op deze manier kan er een gerichte demo worden gegeven op basis van de pijnpunten van de klant.

Verdubbeling van het vooropgestelde doel

Ondertussen hebben wij de drie stappen afgerond en gelukkig niet zonder resultaat. Voorafgaand aan de samenwerking was het doel gesteld op 150 licenties in het eerste jaar. Dit hebben wij evenaart met maar liefst 300 licenties in totaal, verdeeld over 24 nieuwe klanten. Een super mooi resultaat, wat wij wederom hebben behaald met behulp van interim sales!

Heb jij een vraagstuk over een nieuw product wat je wilt lanceren of een nieuwe markt die je wilt aanboren? Dan is interim sales wellicht de juiste keuze voor jouw onderneming! Vraag snel een gratis telefoongesprek aan en wij kijken waar jij in kan groeien. Blijkt interim sales de juiste keuze te zijn voor jouw organisatie? Dan helpen wij jou met het maken van de beste match. Zo zorgen wij ervoor dat beide partijen kunnen genieten van een succesvolle samenwerking.