KHN onderwerpen:
Interim sales ondersteuning, nieuw product

Periode:
2 jaar

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wilde samen met het bedrijf Cadeau Concepten een CadeauKaart in de markt zetten waar de hele horeca in Nederland gebruik van kon maken. Zowel de accountmanagers van KHN als van Cadeau Concepten waren te druk met relatiebeheer en acquisitie had minder hun interesse. Het perfecte voorbeeld waarbij je gebruik kan gaan maken van interim sales.

Mede hierdoor werd SalesSpot gevraagd om hier zowel operationeel als strategische invulling aan te geven. Door de schaalbaarheid van SalesSpot en de grootte van de opdracht werd er gestart met 5 dagen in de week interim sales activiteiten. Naarmate het project verdere invulling kreeg, werd er afgebouwd naar 2 à 3 dagen in de week. Dit scheelde ook weer in de kosten voor de opdrachtgever.

Aanvragen werden verdubbeld

KHN wilde dus samen met Cadeau Concepten en CadeauKaart een nieuw product op de markt zetten. Echter hadden zij daar onze expertise en ondersteuning bij nodig. Wij wisten wat ons te wachten stond en gingen op de volgende manier aan de slag:

In samenspraak met Koninklijke Horeca Nederland is tijdens de Horecava (de horecabeurs van Nederland) ruimte vrijgemaakt op hun stand voor de CadeauKaart. Hierdoor werd er vertrouwen en bekendheid gecreëerd.

Door het enthousiasmeren van de bezoekers ontstond naamsbekendheid en sloten de eerste horeca-ondernemers zich aan.

De weken erna belden we alle geïnteresseerden na en bezochten we veel prospects.

Het netwerk breidde zich snel uit. Zeker toen we de actie ‘De Tipgever wordt beloond’ lanceerden. Het aantal aansluitingen verdubbelde!

Lead opvolging en de actie ‘De Tipgever wordt beloond’ leidde tot een verdubbeling van het aantal klanten!

Door de snelle opvolging en het borgen van de juiste informatie stond het nieuwe product binnen een jaar in de markt. Nu is het een begrip in Nederland met meer dan 1.250 horeca-ondernemers, die zowel lid zijn van KHN als van de Horeca Cadeaukaart.