Onderwerpen:
Interim sales ondersteuning

Periode:
6 maanden

Via LinkedIn werden wij benaderd door een investeerder die marktleider wilde worden in de glasbranche. Doel was om ‘De snelste glaszetter van Nederland’ te worden. Ze hadden al een flink marktaandeel, maar waren nog niet geheel dekkend. SalesSpot werd daarom gevraagd om mee te helpen en dit te verbeteren.

Er lag al een plan van aanpak en we kregen twee sales opdrachten:

  • Bestaande klanten opnieuw benaderen en daarmee de synergievoordelen bespreken en vastleggen.
  • Nieuwe klanten en eindklanten benaderen en laten aansluiten.

Aanpak SalesSpot

Het benaderen van de bestaande klanten waarmee nieuwe afspraken werden gemaakt, besproken en vastgelegd

Veel bestaande klanten hadden in het verleden (te) weinig aandacht gekregen en moesten weer enthousiast gemaakt worden

Alle contacten zijn overzichtelijk geborgd en terug te vinden voor de hele organisatie. Hierdoor ontstond meer structuur, discipline en duidelijkheid.

Door het klantenbestand overzichtelijk te borgen, ontstaat meer structuur, discipline en duidelijkheid in een organisatie

Tussentijds werden de twee interim sales opdrachten uitgebreid met de opdracht om de zes sales binnendienst medewerksters te ondersteunen. Helaas gooide corona destijds roet in het eten en werd de opdracht on hold gezet en later intern opgepakt.