Onderwerpen:
Interim sales ondersteuning, nieuw concept, Cadeaukaarten
Periode:
1 jaar
SalesSpot werd ingeschakeld om bij de marktleider van Nederland in Cadeaukaarten, twee nieuwe diensten op de markt te zetten. De werknemers waren (te) druk met hun eigen core business, terwijl er wel heel veel synergievoordelen te behalen waren. Dan moesten de nieuwe labels wel goed worden opgepakt en in de markt gezet.
Aanpak SalesSpot
Nu de opdracht duidelijk is, is het tijd om te kijken naar de aanpak. Want hoe hebben wij twee nieuwe labels in de markt gezet. Welke stappen kwamen daar bij kijken en wat was daar allemaal voor nodig?
Dit wil zeggen de nieuwe aansluitingen die snel akkoord zouden gaan met de voordelen..
Vanaf dag één is de markt goed geanalyseerd en is focus aangebracht om tijd te investeren in het ‘laaghangend fruit’ (nieuwe aansluitingen die snel akkoord zouden gaan) Mede door de ‘gemakkelijke’ aansluitingen werd een stevige buffer en daardoor meer draagvlak gecreëerd voor de moeilijkere aansluitingen
De twee nieuwe labels kregen snel meer ‘body’, waardoor er vanuit de bestaande referenties makkelijker anderen werden aangesloten. Er werden social media kanalen ingezet, waardoor de labels sneller ‘top of mind’ kwamen te zitten
Via LinkedIn werden diverse contactpersonen proactief benaderd, om zo het netwerk te informeren en de voordelen te benoemen
Social media om de nieuwe diensten ‘top of mind’ te krijgen
Binnen 6 maanden hadden beide labels genoeg landelijke inleverpunten, waardoor deze werden geaccepteerd door diverse landelijke retail ketens. Mede door deze keuzes, werden deze twee kaarten snel geaccepteerd in Nederland en zijn het nu al meer dan 5 jaar een begrip in heel Nederland.
Recente reacties